22 augusti, 2017

FAQ

Hur kommer jag igång?

Hur kommer jag igång?

Klicka på länken HÄR för att välja vilket paket som passar bäst för din förening.

Hur skapas hemsidan?

Team Hembokat hjälper dig och din förening att skapa er nya BRF-hemsida. Om ni har en hemsida sen innan, hjälper vi er att konvertera er gamla hemsida till en ny hemsida via Hembokat.
När Hemsidan är skapad, kommer vi att ge den som är ”admin” inom föreningen ett inlogg så att ni kan skapa en användare för varje hushåll i föreningen.

 

Vad kostar det?

Vad kostar det?

Hembokat tar aldrig ut någon startavgift och man binder inte upp sig på ett abonnemang. Man betalar så länge man använder Hembokat 🙂

För mer information om våra priser, kan du klicka på denna länk.

Hur lång är bindningstiden?

Vårt mål är att alla våra kunder ska vara nöjda med Hembokat, därför binder vi inte upp våra kunder utan vi tror att vi ger bästa möjliga erbjudande så att våra kunder alltid är nöjda med vår tjänst.

Man betalar bara så länge man använder tjänsten och vill man säga upp kan enkelt göra det genom att maila oss på info@hembokat.se

För mer information kan ni läsa våra allmänna villkor.

Är det gratis att komma igång?

Visst! Hembokat tar inte ut någon avgift för att starta igång. Föreningen betalar endast från och med att man är igång och man betalar bara så länge man använder Hembokat.

 

Hur fungerar Hembokat?

Hur bokar jag tid i tvättstugan?

På din BRF-hemsida har ni en kalender där ni enkelt bokat tid i tvättstugan digitalt. Har föreningen fler bokningsbara utrymmen än tvättstugan, kan men enkelt sätta upp bokningskalendrar för varje utrymme.

Vill man ha vidare support får man alltid kontakta Hembokats supportteam så hjälper vi till med allt! Klicka på länken nedan för att kontakta oss:

Kontakta oss 🙂

Vem sköter om hemsidan?

Varje förening har en eller flera personer som är ansvariga för hemsidan och kan själva uppdatera sidor, information och föreningens bokningskalender.

Det finns två typer av användare: Administratör och Användare.

De som är administratörer kan uppdatera hemsidan och har också tillgång till en egen flik; ”Styrelserummet”. Denna sida är låst till de som tillhör föreningens styrelse så att man kan sköta om styrelsefrågor digitalt, bakom stängda dörrar om man vill inte vill diskutera frågor öppet framför alla i föreningen.

Får man mer än bara en hemsida?

Såklart, det är ju därför våra kunder valt Hembokat. Tillsammans med en användarvänlig hemsida, ingår också bokningskalendrar, styrelserum, diskussionsforum, FAQ för nyinflyttade och mycket mer.

För mer information om alla våra funktioner kan du läsa HÄR

Vad är Hembokats erbjudanden?

Som medlem hos Hembokat, får både du som användare och din förening tillgång till våra erbjudanden. Team Hembokat jobbar ständigt med att skaffa bästa möjliga erbjudanden som relaterade till hem och hushåll så att både du och föreningen kan komma ner i kostnader på löpande utgifter.

Se mer information HÄR.

Fungerar hemsidan på mer än bara dator?

Absolut! Vi har sett till att hemsidan är responsiv för alla olika mobiler och surfplattor.

Om man inte har en dator?

Om man inte har en dator, mobil eller surfplatta, men ändå vill kunna boka tid i tvättstugan, kan till exempel föreningens administratör låsa en tid i kalendern så att den inte är bokningsbar av andra i föreningen. På så sätt slipper man springa ner till tvättstugan för att se vilka tider som lediga, man får istället en stående tid varje vecka som blir ”ens egna”.

 

Sekretess

Efterlever Hembokat GDPR och övriga regelverk rörande kunders personuppgifter?

Vi på Hembokat tycker att det absolut viktigaste är att våra kunder ska känna sig säkra och trygga vid användandet av våra tjänster. Därför tar vi GDPR på största möjliga allvar och

Att använda Hembokat kräver endast personuppgifter som är relevanta för att kunna använda tjänsten. Varje användare får ett egen konto som man kopplar till sin mail, sen väljer man ett eget lösenord som vi uppmanar att man håller hemligt för övriga. Till detta har man möjlighet att välja vilken information man ska visa sig själv med på sin brf-hemsida. De flesta av våra användare väljer att visa sig själv med sina namn, då det för enkelheten skull gör det lättare att veta vem som skriver inlägg eller liknande.

Hembokat kommer aldrig att efterfråga eller behandla personuppgifter som inte är relevanta för användandet av tjänsten. Vi kommer inte att ge vidare, använda eller missbruka våra användares personuppgifter. Hembokat följer uppsatta regelverk och är överstämmande med GDPR.

För mer information, se våra allmänna villkor.

Om man tappar bort sitt lösenord?

Om man tapper eller glömmer bort sitt lösenord, kan antingen föreningens administratör eller vår kundsuppprt skicka ut en länk för att skapa ett nytt lösenord.

Nu när du har fått svar på dina frågor

Klicka på länken nedan så hjälper vi dig att skapa en hemsida till din förening