Om du vill ha detaljerad information eller svar på dina frågor. Kan du ladda ner vår "Hembokat - Guide". I guiden finns information, instruktioner och bild-exempel som ger dig svar på alla dina frågor.
Hur kommer jag igång?
Hur kommer jag igång?
För att komma åt er brf-hemsida behöver man logga in på hemsidan då den är låst för allmänheten. Det enda man kan se om man inte är inloggad är en allmän sida som kan användas till mäklare och vid eventuella lägenhetsförsäljningar.
Hemsidan har 2 olika användartyper; användare och administratörer.
- Som användare har man access till hemsidan, se informationen och de undersidor som finns på hemsidan.
- Om man är administratör har man också tillgång till ”Styrelsesidor” som är gömda för vanliga användare. Här kan man lägga upp information som endast är relevant för styrelsearbete eller liknande. Administratörer har också möjlighet att redigera hemsidan, uppdatera sidor, information och lägga till/ta bort användare. Hur man gör det, kan du läsa under rubriken ”Redigera brf-hemsidan”.
Om du känner att du behöver ytterligare svar på frågor som du eller någon i din bostadsrättsförening har, går det bra att kontakta oss på support@hembokat.se så hjälper vi er!
Klicka på länken HÄR för att välja vilket paket som passar bäst för din förening.
Hur skapas hemsidan?
Team Hembokat hjälper dig och din förening att skapa er nya BRF-hemsida. Om ni har en hemsida sen innan, hjälper vi er att konvertera er gamla hemsida till en ny hemsida via Hembokat.
När Hemsidan är skapad, kommer vi att ge den som är “admin” inom föreningen ett inlogg så att ni kan skapa en användare för varje hushåll i föreningen.
Vad kostar det?
Vad kostar det?
Hembokat tar aldrig ut någon startavgift och man binder inte upp sig på ett abonnemang. Man betalar så länge man använder Hembokat 🙂
För mer information om våra priser, kan du klicka på denna länk.
Är det någon bindningstid?
Svaret på detta är nej. 🙂
Vårt mål är att alla våra kunder ska vara nöjda med Hembokat, därför binder vi inte upp våra kunder utan vi tror att vi ger bästa möjliga erbjudande så att våra kunder alltid är nöjda med vår tjänst.
Man betalar bara så länge man använder tjänsten och vill man säga upp kan enkelt göra det genom att maila oss på info@hembokat.se
För mer information kan ni läsa våra allmänna villkor.
Kostar det nåt att komma igång?
Nej då! Hembokat tar inte ut någon avgift för att starta igång. Föreningen betalar endast från och med att man är igång och man betalar bara så länge man använder Hembokat.
Hur fungerar Hembokat?
Hur bokar jag tid i tvättstugan?
På din BRF-hemsida har ni en kalender där ni enkelt bokat tid i tvättstugan digitalt. Har föreningen fler bokningsbara utrymmen än tvättstugan, kan men enkelt sätta upp bokningskalendrar för varje utrymme.
Som standard syns den ”Allmänna kalendern”, här ser man tider planerade av Styrelsen, populärt är årsstämma eller liknande. Vill man byta kalender, går det genom att trycka på kalenderns namn. Då visas en rullgardins-lista med de bokningskalendrar som är inställda på er hemsida.
När du valt kalender som du önskar att göra en bokning i, då ser du vilka dagar som är bokningsbara. Klickar man på den dag man vill göra en bokning, då visas de bokningsbara tiderna för den dagen, dessa är förinställda av styrelsen.
När man gör en bokning får man automatiskt ett mail som bekräftar ens bokning. Man kan enkelt genom ett knapptryck få in bokningen i sin privata kalender. På så sätt missar man inte sin bokning.
Vem administrerar hemsidan?
Varje förening har en eller flera personer som är ansvariga för hemsidan och kan själva uppdatera sidor, information och föreningens bokningskalender.
Det finns två typer av användare: Administratör och Användare.
De som är administratörer kan uppdatera hemsidan och har också tillgång till en egen flik; “Styrelserummet”. Denna sida är låst till de som tillhör föreningens styrelse så att man kan sköta om styrelsefrågor digitalt, bakom stängda dörrar om man vill inte vill diskutera frågor öppet framför alla i föreningen.
Får man mer än bara en hemsida?
Såklart, det är ju därför våra kunder valt Hembokat. Tillsammans med en användarvänlig hemsida, ingår också bokningskalendrar, styrelserum, diskussionsforum, FAQ för nyinflyttade och mycket mer.
För mer information om alla våra funktioner kan du läsa HÄR
Är hemsidan mobilanpassad?
Absolut! Vi har sett till att hemsidan är responsiv för alla olika mobiler och surfplattor.
Hur kan man boka tvättid utan dator?
Om man inte har en dator, mobil eller surfplatta, men ändå vill kunna boka tid i tvättstugan, kan till exempel föreningens administratör låsa en tid i den bokningsbara kalendern så att den inte är bokningsbar av andra i föreningen. På så sätt kan man skapa en stående tid till en specifik person i föreningen, som ingen annan har möjlighet att boka. 🙂 Man får alltså en stående tid varje vecka som blir “ens egna”.
Sekretess
Efterlever Hembokat GDPR och övriga regelverk rörande kunders personuppgifter?
Vi på Hembokat tycker att det absolut viktigaste är att våra kunder ska känna sig säkra och trygga vid användandet av våra tjänster. Därför tar vi GDPR på största möjliga allvar och
Att använda Hembokat kräver endast personuppgifter som är relevanta för att kunna använda tjänsten. Varje användare får ett egen konto som man kopplar till sin mail, sen väljer man ett eget lösenord som vi uppmanar att man håller hemligt för övriga. Till detta har man möjlighet att välja vilken information man ska visa sig själv med på sin brf-hemsida. De flesta av våra användare väljer att visa sig själv med sina namn, då det för enkelheten skull gör det lättare att veta vem som skriver inlägg eller liknande.
Hembokat kommer aldrig att efterfråga eller behandla personuppgifter som inte är relevanta för användandet av tjänsten. Vi kommer inte att ge vidare, använda eller missbruka våra användares personuppgifter. Hembokat följer uppsatta regelverk och är överstämmande med GDPR.
För mer information, se våra allmänna villkor.
Om man tappar bort sitt lösenord?
Om man tapper eller glömmer bort sitt lösenord, kan man enkelt skapa ett nytt lösenord genom att klicka på “Glömt lösenordet?” när man försöker logga in.
Skulle man vilja ha ytterligare hjälp, kan man såklart kontakta support@hembokat.se så hjälper vi dig att få ett nytt lösenord. 🙂